طرح درس هدیه های آسمان پایه پنجم

 آشنایی با عید غدیر خم و مراسم این روز

نگرشی  علاقه مندی و اشتیاق نسبت به شرکت در مراسم عید غدیر

مهارتی مشارکت در برگزاری مراسم جشن عید غدیر

 

فعالیت

شکل فعالیت اجتماعی

(فردی ، زوجی، گروهی جمعی)

مواد آموزشی (محتوا، موضوع، موقعیت و نقش)

ارزشیابی

(چی شده؟، چی شد یا نشد؟)

زمان مورد نیاز

 

بخوان (خواندن همراه با درک مطلب)

فردی ، گروهی

محتوا

رابطه ی دانش آموزان با همدیگر- رابطه ی معلم با دانش آموزان – کتاب- کتاب کار

دانش آموز بتواند به خوبی و بدون اشتباه و با احساس از روی درس بخواند

10 دقیقه

 

موضوع

نبوت و امامت

 

موقعیت

کلاس

 

نقش

دانش آموز- معلم

تصویر خوانی

(در مورد تصویر اظهار نظر کن)

فردی ، گروهی ، جمعی

محتوا

تصویر کتاب و کتاب کار

دانش آموزان بتوانند داستان درس را با توجه به تصاویر، کتاب و کتاب کار توضیح دهند

5 دقیقه

موضوع

جانشینی پیامبر

موقعیت

کلاس

نقش

دانش آموزان

خلاصه گویی (با توجه به متن درس خلاصه گویی کن)

فردی

محتوا

کتاب و کتاب کار

دانش آموز پس از خواندن از روی متن درس یا همان قسمتی که خوانده خلاصه ای برای دوستانش بیان کند

10 دقیقه

موضوع

میراث پیامبر

موقعیت

کلاس

نقش

دانش آموز با راهنمایی معلم

فعالیت کتاب کار

( من می توانم)

فردی – گروهی

محتوا

کتاب و کتاب کار

دانش آموزان در پایان درس بتوانند شعر درس را به صورت سرود گروهی بخوانند و گروهی تمرین ها را کامل و تصاویر را رنگ آمیزی کنند.

10 دقیقه

موضوع

خواند سرود

کامل کردن سؤالات

موقعیت

کلاس

نقش

دانش آموزان با راهنمایی معلم

دلایل اهمیت عید غدیر را بیان کن

( امامت حضرت علی (ع))

گروهی

محتوا

نظرات و عقاید دانش آموزان و کتاب های دیگر

در پایان تدریس دانش آموزان توانایی باین اهمیت عید غدیر و شخصیت های مربوط به این روز را داشته باشند.

10 دقیقه

موضوع

عید غدیر

موقعیت

کلاس یا محیط کتابخانه

نقش

دانش آموزان با راهنمایی معلم

آشنایی با عید غدیر و مراسم این روز

( فعالیت خارج از کلاس)

فردی

محتوا

کتاب های مختلف و استفاده از نظرات بزرگترها

دانش آموزان پس از تهیه ی گزارش که با استفاده از منابع مختلف و نظرات افراد مختلف گردآورنده اند، بتوانند آن را در کلاس برای دوستان خود بیان کنند.

آزاد

موضوع

عید غدیر و مراسم مربوط به آن

موقعیت

منزل (خارج از کلاس)

نقش

دانش آموز

             

 

/ 0 نظر / 95 بازدید